Produkt zgodny z podstawą programową klasy VIII szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowej.

Fizyka jest nauką przyrodniczą, nierozerwalnie związaną z codzienną aktywnością człowieka. Wiele zagadnień charakterystycznych dla fizyki jest poznawanych i postrzeganych przez uczniów znacznie wcześniej niż rozpoczyna się ich formalna edukacja z tego przedmiotu. Przenieś się w świat magnetyzmu, optyki, elektrostatyki, zjawisk cieplnych, drgań i elektryczności przeprowadzając eksperymenty w rozszerzonej rzeczywistości (ang. Augmented Reality). Odkryj, jak zachowuje się igła magnetyczna w obecności magnesu. Zobacz, jak zachodzi zjawisko powstawania obrazów w zwierciadłach, jak załamuje się światło i rozszczepia w pryzmacie. Zaobserwuj zjawisko elektryzowania przez pocieranie, wyznaczaj częstotliwość w ruchu okresowym i poznaj źródła dźwięku. Eksploruj zjawiska topnienia, wrzenia i skraplania oraz przewodnictwa cieplnego. Dowiedz się, jak płynie prąd w obwodzie i czym się różni izolator od przewodnika.

Aplikacja wraz z kartami zwiększa poziom zrozumienia zachodzących zjawisk fizycznych z uwagi na interaktywności oraz połączenie różnych technik nauczania. Produkt łączy klasyczny program realizacji przedmiotu wspartego nowoczesna technologią, rozszerzoną rzeczywistością. Oglądaj filmy z ciekawostkami na temat zjawisk fizycznych oraz wybitnych naukowców. Zagraj w gry oraz sprawdź swoją wiedzę w interaktywnych quizach.

Wahadło
Zobacz film
Odtwórz film na temat Zobacz film
Magnetyzm

Magnetyzm

Karty AR z działu Magnetyzm przedstawiają eksperymenty: Bieguny magnetyczne, Kompas, Doświadczenie Oersteda, Przewodnik prostoliniowy i Zwojnica. Uczniowie obserwują przebieg i kierunek linii pola magnetycznego wokół Ziemi, dowiadują się, że przepływ prądu przez przewodnik powoduje wytworzenie wokół niego pola magnetycznego oraz, że prąd elektryczny płynący przez zwojnicę wytwarza wokół niej pole magnetyczne, dzięki czemu zwojnica zachowuje się jak magnes.

Optyka

Optyka

W dziale optyka poruszane są takie zagadnienia jak: Prawo Snella, Soczewka skupiająca, Zwierciadło płaskie, Zwierciadło sferyczne oraz Pryzmat. Eksperymenty ilustrują zjawisko rozszczepienia światła w pryzmacie, pokazują załamanie światła w zbiorniku z wodą, relację pomiędzy kątem padania promienia świetlnego a kątem załamania w wodzie, wyjaśniają czym jest soczewka skupiająca, zwierciadło płaskie i zwierciadło sferyczne oraz jaki są mechanizmy powstawania obrazu.

Elektrostatyka

Elektrostatyka

Elektryzowanie, Elektroskop i Klatka Faradaya to trzy eksperymenty omawiane w dziale Elektrostatyka. Uczniowie obserwują elektryzowanie ciała fizycznego (bursztynu), dowiadują się czym jest urządzenie zwane elektroskopem, jaka jest jego budowa oraz do czego służy. Ostatni eksperyment w tym dziale wyjaśnia czym jest osłona elektrostatyczna zwana klatką Faradaya, jaka jest jej budowa oraz czym się charakteryzuje.

Prąd Elektryczny

Prąd elektryczny

Eksperymenty omawiane w tym dziale przy pomocy kart AR to Przewodnictwo elektryczne, Opór elektryczny, Natężenie prądu i Moc Prądu. Uczniowie dowiedzą się czym jest przewodnictwo elektryczne oraz jak rozróżnić przewodnik od izolatora, czym jest opór elektryczny, natężenie prądu a czym moc prądu oraz w jaki sposób dokonać ich pomiarów. Eksperyment Moc Prądu wyjaśnia zależność między mocą prądu a czasem zachodzenia procesów fizycznych.

Drgania

Drgania

Karty AR z działu Drgania przedstawiają eksperymenty: Źródła dźwięku, Wahadło matematyczne i Drgania własne. Eksperyment Źródła dźwięku wyjaśnia czym jest dźwięk i w jaki sposób powstaje. Z eksperymentu Wahadło matematyczne uczniowie dowiedzą się jak działa urządzenie i w jaki sposób wyznaczyć okres jego drgań.W eksperymencie Drgania własne wyjaśniamy czym jest wahadło sprężynowe i w jaki sposób wyznaczyć okres jego drgań własnych.

Zjawiska Cieplne

Zjawiska cieplne

Dział Zjawiska cieplne opisuje 5 następujących eksperymentów: Ciepło właściwe, Energia wewnętrzna, Konwekcja, Przewodnictwo cieplne oraz Stany skupienia. Eksperymenty wyjaśniają czym jest wielkość fizyczna zwana ciepłem właściwym, czym jest energia wewnętrzna oraz jak można ją zmienić i czym jest zjawisko konwekcji na przykładzie ruchów magmy we wnętrzu Ziemi. Dodatkowo uczniowie poznają przemiany fazowe na przykładzie stanów skupienia wody a także dowiedzą się czym jest przewodnictwo cieplne oraz czym skutkuje.

Karta demo

Pobierz i wydrukuj przykładową kartę Fizyka AR – Bieguny magnetyczne, zainstaluj aplikację w swoim telefonie i podróżuj w technologii rozszerzonej rzeczywistości!

Karta demo
Zobacz film

Film instruktażowy

Rozszerzona rzeczywistość to system łączący świat rzeczywisty z obrazem cyfrowym. Dzięki połączeniu technologii AR z interaktywnymi grami oraz quizami nauka staję się bardziej ekscytująca, ciekawa oraz przede wszystkim zrozumiała. Wystarczy dowolny tablet lub smartfon z systemem iOS lub Android.

Lista urządzeń obsługujących aplikację

Dokładamy największych starań aby nasza aplikacja była obsługiwana przez maksymalną ilość kompatybilnych telefonów i tabletów. Jeśli chcesz upewnić się, czy Twoje urządzenie jest kompatybilne z naszą aplikacją, sprawdź poniższą listę.

Przewiń na górę