Chcesz wiedzieć, jak na lekcjach fizyki zaprezentować zasadę działania soczewki skupiającej z wykorzystaniem technologii AR? No to zobacz do końca film dołączony do tego wpisu.
Jeśli jesteś nauczycielem i nie używasz technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) na lekcjach, to sporo tracisz. Możliwość wykorzystania AR do pokazania uczniom, jak pewne pojęcia funkcjonują w świecie rzeczywistym, jest nie tylko fajna, ale także stanowi niezwykle skuteczne narzędzie dydaktyczne.
Tak się składa, że polska firma właśnie tworzy innowacyjne narzędzie do uatrakcyjnienia lekcji fizyki, a ja dziele się z nimi moim doświadczeniem. Wszystko co powstaje będzie dostosowane do potrzeb i realiów polskiej szkoły i ja to szanuję. Od lat tego typu innowacje obserwuję w edukacji w Stanach Zjednoczonych. Zawsze chciałem, żeby coś podobnego powstało u nas. Fizycy już niedługo będą mogli sprawić, że ich lekcje staną się ciekawszym doświadczeniem.
Więcej o projekcie FIZYKA_AR przeczytacie w linku, który podrzucam wam w komentarzu.
Technologia AR umożliwia nakładanie treści cyfrowych na świat rzeczywisty, co oznacza, że możesz stworzyć dla uczniów wirtualne laboratorium, w którym będą mogli się uczyć. Możesz też wykorzystać AR do tworzenia interaktywnych symulacji zjawisk zachodzących w świecie rzeczywistym, co ułatwi uczniom zrozumienie złożonych koncepcji. A co najlepsze, AR to po prostu dobra zabawa, do której wystarczy uczniowski telefon lub tablet, karty będące markerami AR i aplikacja.
Marzę, żeby kiedyś móc skorzystać z takiego narzędzia na lekcjach chemii. Z tego co wiem, to jest na to spora szansa